17 Şubat 2013 Pazar

Dublörün Dilemması- Murat Menteş



Murat Menteş’in okuduğum ilk kitabıydı Dublörün Dilemması. Açık konuşmak gerekirse daha ilk sayfalardaki anlatım diline bayıldım ve gittikçe daha da keyifli bir şekilde okudum. Kitabın karakter isimlerinin seçimleri, olayların farklı kişiler tarafından farklı açılardan anlatımı ve Murat Menteş’in kelime oyunları basit bir hikayeyi çok eğlenceli hale getirmiş. Bir çok yerde gülerek bir çok yerde de merakla okudum bu kitabı. Mizahı ve dili çok kuvvetli olan Murat Menteş’in diğer kitaplarını da okumam gerektiğini düşünüyorum.
Kitapta altı çizilecek bir çok cümle vardı, bir kaç tanesini paylaşmak isterim.
 
“Asla dakik olamadım ve sırf bu yüzden uzadıkça uzayan dostluklarım var.” S-21
 
“Gerçek acı, insanı yapay sevinçten daha çok canlandırır.” S-36
 
“Haddizatında aşk, insanın kendinden geçmesi şartına bağlı değil midir?” S-88
 
“Yalnızsan yalanlar sana ilaç gibi gelir, iftiralar senin için terapidir.” S-117
“Kendime siz diye hitap ederim. Saygınlığın ilk kuralı budur. Kendinizle aranıza mesafe koymazsanız, başkalarından bunu bekleyemezsiniz.” S-169
Arka kapaktan bir not:
“Dublörün Dilemması ilginç, heyecanlı, eğlenceli, derinlikli... bir roman. Ama galiba en önemli özelliği, bize sözcüklerin gücünü hatırlatması. Hiperaktif bir zekanın ürünü, bu baş döndürücü macerayı okumak büyük keyif! Ben sevdim eller alsın.” Alper Canıgüz



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder