14 Mayıs 2013 Salı

Tanrı'nın Unutulan Çocukları - Craig Silvey

Avustralya Bağımsız Yayıncılar Ödülü tarafından yılın kitabı seçilmiş ve bu ödülü haketmiş bir roman. 
Corrigan kasabasındaki insanların yaşamı ve Vali’nin kızının kaybolmasının konu alındığı romanda gizem, heyecan ve hayal kırıklıkları vardı. Her zaman olayların çocukların gözünden anlatılmasının daha masum, daha gerçek olduğunu düşünürüm ve bu tip romanlar ilgimi daha çok çeker.
Roman gerçekten çok güzeldi, olayların kitap okumaya ve Mark Twain’e hayranlığı olan Charlie’nin dilinden anlatılması ve özellikle çocuğun iç sesleri zaman zaman güldürdüğü gibi, hüzünlendirdi de beni.
İnsanların önyargılarını değiştirmenin ne kadar zor olduğunu da bir kere daha özetledi sanırım.
Kesinlikle tavsiye ettiğim okunması kolay ve eğlenceli, gizemli bir roman.
Altını çizdiklerim;
“Kaybedecek ne kadar çok şeyin varsa, savaştığında o kadar cesursun demektir.” S- 85
“Ödün vermek yenilgiyi kabul etmek demek değildir.” S- 161
“Özür dilemek kendinizi açığa çıkarmak kucaklanmaya alay edilmeye veya intikam alınmaya açık hale getirmek demekti. Özür dilemek bağışlanma dileyen bir soruydu, çünkü iyi bir yüreğin metronomu, her şey yoluna girip olması gerektiği hale gelene kadar yatışmazdı.” S- 303
“Bir şeyin nasıl sonuçlanacağını bilmemek, onu yapmamak için bir neden değildir.” S- 345
Arka kapaktan;
Sıcak bir yaz gecesi beklenmeyen bir misafirin penceresini tıklatmasıyla Charlie’nin sıradan hayatı tamamen değişir. Çünkü toplum dışına itilmiş tuhaf misafirin kimseye söylemediği bir sırrı vardır.

4 yorum:

  1. Bu yazıyla çok güzel bir kitapla tanıştım galiba. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitap cok guzeldi.. yorumunuz icin ben tesekkur ederim..

      Sil
  2. Merhaba.Blogunuzu yeni keşfettim :) Okuduğunuz kitapları inceliyorum şu an. Küçük Şeylerin Tanrısı'nı okumuştum.Harika bir kitap.Umarım sizde severek okuyorsunuzdur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba... hosgeldiniz bloguma umarim begenmissinizdir :) severek okuyorum kucuk seylerin tanrisi'ni.. bittiginde yorumlarimi paylasacagim...

      Sil