21 Haziran 2013 Cuma

Bir Hanımefendinin Ölümü - Peride Celal


 
Vefatının ardından tanıştım Peride Celal ile…  Keşke daha önce tanışsaymışım, okusaymışım bu değerli yazarı diye düşünüyorum. Sadece bir öykü kitabı ile beni kendisine bağladı. Kullandığı dil ne kadar basit ve sade ama nasıl da etkileyiciymiş. Okuduğum bu kitabında iki öyküsü vardı. Bir tanesi kitaba adını veren “Bir Hanımefendinin Ölümü”  diğeri de “Ada”. İlk öyküde, konakta doğup büyüyen orada evlenip çocuk sahibi olan ama daha sonra çocuklarının konağı otel yapmak istemesiyle bir apartman dairesine taşınmak zorunda kalan ve burada ölen bir kadının öyküsüydü. Hanımefendinin ölmeden önceki duygu ve düşünceleri, ardından cenazesinde bir araya gelen çocukları, hizmetçisi, aile büyüklerinin yaptıkları ve kendi içsesleri o kadar güzel anlatılmıştı ki…

Diğer öykü beni bir öncekinden daha da çok etkiledi diyebilirim. Boşanmış bir annenin kızı için eski eşiyle buluşmasının öyküsünü kenardan kendi gözlerimle izlermiş gibi hissettim… Vapura binip adaya giden Eser ile birlikte sanki Adanın kokusunu duydum, o gün yağan yağmurda ıslandım onunla beraber...

Peride Celal’in özellikle duyguların tasviri konusunda detaylı, samimi ve tam isabet anlatımına bayıldım.

Kendisi ile geç tanıştığım için gerçekten üzülüyorum. Diğer kitaplarını da listeme aldım, en kısa zamanda okuyacağım.

Ruhu Şad Olsun… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder