26 Ağustos 2013 Pazartesi

Salçalı Ekmek - Serkan Koktay



Kırklareli doğumlu olan Serkan Koktay’ın ilk öykü kitabıydı Salçalı Ekmek. Sadece adı ile bana çocukluğumu hatırlatmış olmasının yanında içinde sıcacık, samimi öyküler bulunan bir kitaptı. Öykülerin iç içe geçmesini ve bir mahallede yaşayan insanların hayatlarını birbirine bağlayarak anlatması etkiledi beni. Yazarın özellikle kitabını babaannesine ithaf etmesi tuhaf gelmişti bana, ancak öyküleri okudukça rahmetli babaannesinin ne kadar güçlü ve sevgi dolu olduğunu anladım. En çok beğendiğim bölümleri ise komşu kızı Şükran’ın hayatı ve bir yılbaşı gecesinin anlatıldığı bölümlerdi. Keyifle okunabilecek, detaylı tespitleri bulunan bir uzun öykü kitabıydı Salçalı Ekmek.
Altını çizdiklerim;
“Hangi tarafta olduğunu bilmeden savaşmak ne zor bir duygudur. Kazananı yoktur, kaybedeni yoktur. Kuşattığın bir kale, ele geçirdiğin bir ülke hiç yoktur.” S- 14
“Hayat insana rolleri bazen sadece oyuncularını değiştirerek yeniden yaşatıyor. “ S- 76
Arka Kapaktan;
Ben büyümeyi hiç istemedim. Küçük bedenimde çok daha mutluydum. İsteklerim bedenim gibi küçüktü. Fazlasını bilmiyordum, düşünmüyordum da. Yettiği kadarı ile mutluydum. Büyüdükçe her şey değişti. İstemenin daha çok istemeyi de getirdiğini ezberledim. Yetinmeyi öğrendim büyümek ile birlikte. Ve öğrendikçe küçüldüm…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder