2 Ekim 2013 Çarşamba

Bin Dokuz Yüz Seksen Dört - George Orwell


Yeni bir tür kardeşlik oluşumu olan #kitapagaci ile okuduğum kitaptır. Ayrıca, okumakta bu kadar geciktiğim için üzüldüğüm kitaplardan birisiydi Bin Dokuz Yüz Seksen Dört. 1940’lı yıllarda yazılan bu roman, Orwell’in gelecekteki korku ütopyasını anlatıyordu. İnsanların düşünmeye, sorgulamaya ve hissetmeye haklarının olmadığı bir dünya ve bu dünyayı yöneten Parti’nin anlatıldığı romanı okurken, şu an yaşadığımız günleri düşünmeden edemedim. İnsanların sadece çalıştırıldığı, aşkın, sevginin, tarihin, kullanılan dilin yok edildiği, düşüncelerinizin bile okunduğu, evinizde bile kameralar tarafından izlendiğiniz bir dünyada yaşamak nasıl olurdu sorusunun cevabı bu kitapta tüm detayları ile verilmekteydi. Okudum ve derinden etkilendim. Kitabı bitirdim, şimdi filmini izleme zamanıdır benim için… Benim gibi bu kitabı okumakta gecikmiş olanlar var ise ilk fırsatta okumalarını şiddetle tavsiye ediyorum.
Altını çizdiklerim;
“İnsan, ardında tek bir iz bile, bir kağıt parçasına karalanmış tek bir adsız sözcük bile bırakamadıktan sonra, geleceğe nasıl seslenebilirdi?” S- 51
“Bağlılık, düşünmemek demektir, düşünmeye gerek duymamak demektir. Bağlılık bilinçsizliktir.” S- 78
“Birini seviyorsan gerçekten severdin, verecek başka hiçbir şeyin yoksa bile sevgin yeterdi.” S- 194
“En iyi kitaplar insana zaten bildiklerini söyleyen kitaplardır.” S- 231
Arka Kapaktan;
George Orwell’in kült kitabı Bin Dokuz Yüz Seksen Dört, yazarın geleceğe ilişkin bir kabus senaryosudur. Bireyselliğin yok edildiği, zihnin kontrol altına alındığı, insanların makineleşmiş kitlelere dönüştürüldüğü totaliter bir dünya düzeni, romanda inanılmaz bir hayal gücüyle, en ince ayrıntısına kadar kurgulanmıştır.

3 yorum:

  1. korkulu rüya oldu bu kitap benim için günümüzde etrafıma bakıyorum ve kitaptakileri bana anımsatan o kadar çok şey görüyorum ki yatağın içine girip durmadan ağlama isteği yaratıyor bende bu durum :(

    tabii aslında bu yazarın ve kiabın başarısı oluyor:)

    hayvanlar çiftliğini de mutlaka okumalısın eğer okumadıysan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar haklısın ki, okurken ben de kendimi aynı şeyleri düşünmekten alamadım.. hayvan çiftliği de ilk okunacaklarımın arasında...

      Sil
  2. ''her şey yolundaydı,çekişme son bulmuştu. kendisine karşı zafer kazanmıştı. büyük biraderi seviyordu''

    bu bitiş yazılmadıysa bu kitap anlaşılamamış demektir.

    YanıtlaSil