14 Nisan 2014 Pazartesi

Evvel Sevda İçinde - İbrahim Öksüz


Bloğumda ilk defa bir şiir kitabına yer veriyorum ki aslında bunca zamandır belki birkaç kelime ile şiirlerin bana hissettirdiklerini yazmalıydım.  Şiir benim biraz eksik olduğum bir konu. Okumayı seviyorum ama yorumlamaya gelince hissettiklerimi tam anlatamamaktan çekiniyorum. Şiirlerin herkese farklı şeyler hissettirdiğini, benim beğendiğim bir tanesini başka birisinin beğenmeyebileceğini düşünen birisiyim. Belki de bu yüzden okuduğum şiir kitaplarını burada yorumlamamıştım.
Her şeyden önce bu kitabın ismi bana çok değişik gelmişti, Şair İbrahim Öksüz ile mailleşmemiz sonrasında kitabının hikâyesini 17 yıllık bir emeğin sonucu olduğunu belirterek ve büyük bir nezaket göstererek adıma imzalı bir kopyayı adresime yolladı. Kendisinin şiirleri Varlık, Adam Sanat, Milliyet Sanat, Kybele, İnsancıl, İblis gibi sözü edilen dergilerde yayınlanmıştır.
Şiirlerinin bir derlemesi olan bu kitaptaki şiirleri okudukça daha çok sevdim, çok sade ve anlaşılabilir dille yazılmış olan Evvel Sevda İçinde, aynı zamanda güçlü duyguları da hissettiriyordu. Özellikle Sn. Öksüz’ün gökten düşen üç elmasına yazdıklarına bayıldığımı itiraf etmeliyim…
İçinden birkaç alıntı yapmama ve sizlerle paylaşmama kızmayacağını düşünüyorum.
oysa sen
şimdi prefabrik düşler peşindesin
düşlemek güzeldir
ahlaksız olabilir bazen
seni gidi kuyruksuz yalan
görüyorum ki
sözlerin aşktan uzak
oysa sesin yakın
aldığın her nefes kumar.
nereye böyle aleacele
bir şiiri yarım bırakıp hem de...
----------------------------------------------------------------------------
 Bugün yine seni çok sevdim
 yorgunum
 dinlenmeliyim
----------------------------------------------------------------------------
Arka Kapaktan;
 
Bir evde çiçek varsa şiir de var demektir.
Onlar sadece yerlerini sevmez, sana aşkı da sevdirir.
Evin içinde akan ırmağı hissedebilirsin ama sesini duyamazsın.
Beri yandan duvar saatinin çıkardığı ses sana sürekli bir masal anlatır.
"Evvel Sevda İçinde, çok güzel bir kız varmış. hani sonsuza bir eklersen sen olur ya, işte o kadar güzel," diye başlayan.
 
Kendi masalının 'bir varmış'ını bu kitapta bulacaksın.
Bir de bakacaksın, şiirlerde bir'i yokmuş...
 
İbrahim Öksüz Biyografisi…
 
1973 yılında Üsküdar’da denize nazır bir hüzne doğdu. Çınar ağacı gibi heybetli bir baba, akasya gibi naif bir annenin oğludur. Özverili bir ablası içten içe kendisinden daha yakışıklı olduğunu düşündüğü bir ikiz kardeşi vardır. Çocukluğu istikrarlı bir haylazlıkla geçti. Dost olmanın büyüsüne, çoğul düşünmenin gereğine, bir varmış bir yokmuşlara, en çok da aşkın en eski masal olduğuna inanır.

 Yine de bu kitap gökten düşen üç elması

İdil’e, Rüzgar ve Destan’a adanmıştır.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder