22 Aralık 2014 Pazartesi

Fi - Akilah Azra Kohen




Bu kitapla ilgili o kadar çok paylaşım görmüştüm ki, okunacaklarımın arasına hemen eklemiştim. Kitap Kardeşliği grubumu da Aralık ayı kitabı olarak bunu seçtiğinde hiç düşünmeden ben de varım dedim. Fi, genel anlamda güzel ama bir o kadar da dağınık bir kitap. Bir psikoloğun yaşadıklarını anlatırken bir yandan da kişisel gelişim anektodlarını size aktarıyor. Sevdin mi derseniz, gönülden evet diyemeyeceğim ama şunu da atlamamak lazım ben kişisel gelişim okumayı seven birisi değilim. Kitabın devamı da var Çi isminde. Ben merak ettiğim için onu da okuyacağım ya da kitapta öğrendiğim gibi deneyimlemem gerektiğini düşünüyorum. Yine de altı yüz sayfalık ama akıcı bir kitap olduğunu ve çok başarılı bir tanıtıma sahip olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. bir de kitabın baş karakteri Can Manay’ın bazı tavırlarını Elli Ton serisindeki Christian Grey’e bir tek ben mi benzettim bilemiyorum?

Arka Kapaktan;

Fi, deneyimin içinde kaybolmak yerine korkmadan deneyime sahip olmanın yolculuğudur. İçinde bolca bulunan manipülasyon, seks, aldatma ve aldanma hikâyeleri belki herkesin dikkatini çekebilir ama gerçeklerden yola çıkılarak ulaşılmak istenen yerde sadece farkındalık vardır.

Fi güzelliğin lanetlendiği, zekânın yağmalandığı, iyinin kurban edildiği ve kasaba kurnazlığıyla yönetilen bu gezegende, içine doğduğumuz bu kutsal hayatı kutlamak için yazılmıştır. Kendi potansiyelini keşfetme cesareti gösterebilmiş gerçek kişilere, çatlama cesareti gösterebilmiş tohumlara adanmıştır.

Bir kişiye duyulan aşktan daha acımasız bir şey var mıdır?

3 yorum:

  1. Size katılıyorum,"Grinin Elli Tonu" konusunda. Üzgünüm, bir kitapsever olarak kitabı sevmedim.

    YanıtlaSil
  2. Valla ben ablam ve eşim bayıldık bu kitaba.Özellikle de son kitabı Pİ'yi de bitirdikten sonra.

    YanıtlaSil
  3. Böyle edebi ve felsefi içerikten yoksun boş kitapların kitapları sevdiğini söyleyen insanlar tarafından beğenilmesi beni umutsuzluğa sürüklüyor bazen. Keşke daha net filtrelemeler uygulasa insanlar, hayat kötü ve niteliksiz kitaplarla geçirilemeyecek kadar kısa.

    İlginizi çekiyorsa iyi yorumlar için:
    https://eksisozluk.com/entry/56130963

    https://eksisozluk.com/entry/55025546

    https://eksisozluk.com/entry/54064152

    YanıtlaSil