1 Nisan 2015 Çarşamba

Onu Ben Öldürdüm Leonardo- Deniz Kavukçuoğlu


Okuduğum ikinci Kavukçuoğlu romanı. Bu sefer bir İtalyan kasabasına giden yaşlı bir adamın bir süre sonra ortadan kaybolmasını konu alıyor. Bu yaşlı adamın arkadaşlarının polise anlattıkları ile başlayan roman daha sonrasında adamın günlüklerine, düşüncelerine ve notlarına dönüşüyor ve aslında bu adamın kendisinden çok genç olan bir kadınla yaşadığı aşkı anlatıyor bizlere. İmkansız aşkın, tutkunun anlatıldığı bu romanı çok beğendim, özellikle konunun bir İtalyan kasabasında inzivaya çekilmiş bir adam tarafından anlatılması ve Leonardo Da Vinci’den de bahsediyor olması kitaba ayrı bir hava katmış. İçinde yaşlı bir adamın bilgeliği ve genç bir kızın yaşam enerjisi okuyucuya bol bol hissettirilmiş.
Altını çizdiklerim;
Özlem, denetlenebilir, frenlenebilir bir duygu değil ki.
Kuşkular, korkular kıskançlığın da kaynaklarıydı, bunu biliyordum.
Sarhoşluk insanı hem yüreklendirir hem de dilini çözer.
Tutku sevgi içinde eriyemez, insanın kendisine dönük bir silaha dönüşür. Oysa aşk, yüreği şafakla açan bir çiçektir, güzelliğin dudaklardaki tatlı gülümsemesidir. Sevdiğinin gözlerindeki bakıştır ama aynı zamanda bir yürek haykırışıdır.
Arka Kapaktan
Floransa’nın otuz kilometre kadar kuzeybatısında, Vinci kasabasına altı kilometre uzaklıktaki Porciano adında bir köyün yakınındayım. İstanbul’dan yola çıkarken, bir süreliğine de olsa yaşayacağım yerin böyle bir vadide, eve dönüştürülmüş eski bir değirmen olduğunu bilseydim gelir miydim, sanmıyorum. Benim gibi 65 yaşında, üstelik de üç yıl önce kalp krizi geçirmiş bir adam için pek kolay olmayacak burada yaşamak.”
Onu Ben Öldürdüm Leonardo, ustalıkla kaleme alınmış bir genç kadın-yaşlı erkek öyküsü. Romanın kahramanı Tamer Doğan, bir gün ansızın kendisini arayan bir genç kızın, Gizem’in büyüsüne kapılarak kendisini mutluluklarla dolu bir aşkın içerisinde bulur. Yürümeyeceği daha baştan belli olan bu aşk, Leonardo da Vinci araştırmacısı bu yaşlı adamı bir İtalyan köyüne sürükler. Bu köyde, terk edilmiş bir değirmende yaşarken, karşısına çok ilginç bir adam çıkacaktır.
 


 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder